Vyhledávání:

přehled RSS:
RSS - ZdravaVarecka.cz:   feed-image

RSS - fotogalerie: feed-image
Náhodný obrázek:
obrazek (50).jpg
Naposledy přidáno:
Přidej na:

Jste zde: Hlavní strana

Nejhledanější recepty:

Zkuste také třeba:

Velmi oblíbené recepty:

VÍTEJTE
Na těchto stránkách najdete
nejenom tipy na vaření a rady jak ZHUBNOUT,
ale i velké množství receptů pro celou rodinu
Prostě kuchařka, jak má být,
s online recepty zdarma :-)

ZdravaVarecka.cz na Facebooku

Návody, rady jak začít hubnout


Nejčtenější....
Jídla pro štíhlou linii:
Recepty pro celou rodinu:

Zeleninová rýže

Suroviny: rýže, zelenina benátská, steril. zelenina Vitae d'Oro mexická, kapka oliv. oleje, cibule, sůl, pepř, bujon Maggi houbový

Postup: Na olejovém filtru na nepřilnavé pánvičce zpěníme cibuli, přidáme mraženou zeleninu (půl sáčku), osolíme, okořeníme, přidáme bujon a mírně podlijeme.

Po 5 minutách přidáme steril. zeleninu, prohřejeme. Směs smícháme s uvařenou rýží.

 

Cizrnový guláš

Cizrnový guláš:

Suroviny:

brambory, kapusta, celer, mrkev, cibule, česnek, rajčata (nebo rajský protlak), feferonek, cca 400 g předem uvařené cizrny (v případě "nouze" lze použít konzervovanou (propláchnutou), olivový olej, sůl, pepř, sladká paprika, 1 lžička koření "Maďarský guláš Vitana" drcený kmín, majoránka


Postup:

Na oleji orestujeme cibuli, mrkev, celer, kapustu, ke konci přidáme pokrájený česnek, 1 lžíci sl. papriky, trošku mletého kmínu, rajčata (protlak),podlejeme vodou (nebo zel. vývar Natur Vitana).Přidáme brambory nakrájené na kostičky, zrníček zbavený a nakrájený feferon. Vaříme cca 10 minut.
Pak přidáme předem uvařenou (nebo konzervovanou, slitou a propláchnutou) cizrnu a vaříme ještě cca 10 minut.
Dochutíme solí, pepřem a majoránkou.

Podáváme s chlebem, nejlépe celozrnným ;-)

Poznámka:

Námět:
http://zeth4beatz.blog.cz/0706/recepty-s-cizrnou



Zdroj cizrnový guláš

 

Jáhlové knedlíčky do polévky

Suroviny:
300 g jáhel,
1 vejce,
1 pol. lžíce hladké mouky,
sůl, pepř, bylinky

Postup:

Jáhly alespoň 2x spaříme horkou vodou, v míse smícháme s moukou, vejcem, solí,pepřem a bylinkami.


Utvoříme pevné knedlíčky, které zaváříme v osolené vodě a vaříme do měkka (než se jáhly uvaří). Knedlíčky vkládáme do talíře a poléváme polévkou.

Jáhly jsou loupané proso, pochází z Číny. Jsou lehce stravitelné, výživné. Mají vysoký obsah minerálů, vitamínu B, železa, fosforu.

Jáhly jsou jedinou zásaditou obilovinou a proto jsou vhodné při žaludečních obtížích. Neobsahují lepek, jsou vhodné pro bezlepkovou dietu.


Ve východní medicíně se jáhel využívá při léčbě sleziny a slinivky břišní. Jsou velmi vhodné pro diabetiky.


Zdroj jáhlové knedlíčky


Zdroj jáhlové knedlíčky


Zdroj jáhlové knedlíčky


Zdroj jáhlové knedlíčky

 

Jahelník

Suroviny:
0,5 l vody,
0,5l mléka (lze dát litr mléka - já bych v případě zdravějšího stravování volila nízkotučné)
300 - 400 g jáhel (spařených 2x horkou vodou pro odstranění hořkosti)
špetka soli

dále na jahelník potřebujeme:

na oslazení med nebo cukr, popř. sladidlo (používám tekuté z DM drogerie), 2 vejce nebo 3 bílky (sníh), ovoce jakékoliv (v případě diabetiků dia kompot nebo peckoviny), skořici na ochucení, oříšky, suš. ovoce. Na omaštění jahelníku používám Rama Culinesse, má máslovou chuť, je rostlinná, tudíž vhodnější než máslo.


Postup:

Jáhly propereme a nejlépe 2x spaříme horkou vodou. Vložíme do vody se špetkou soli a uvaříme kaši. Do uvařené kaše přidáme 1 lžičku Ramy, med, nebo cukr, diabetik nebo hubnoucí přidá sladidlo dle chuti. Pak vmícháme 2 žloutky a opatrně našlehaný sníh z bílků. Kdo chce snížit kalorickou hodnotu pokrmu, lehce vmíchá pouze sníh z 3 bílků.

Do vymazané zapékací mísy dáme vrstvičku kaše, poklademe ovocem, můžeme přidat oříšky, dále opět kaši a takto vrstvíme do vyčerpání surovin. Pro milovníky skořice - lehce poprášíme ovoce skořicí.

Vložíme do trouby a zapékáme tak dlouho, až se utvoří krásná zlatá kůrčička.

Tip: porce jahelníku podáváme polité šťávou z kompotu.


Poznámka:

Jáhly jsou loupané proso, pochází z Číny. Jsou lehce stravitelné, výživné. Mají vysoký obsah minerálů, vitamínu B, železa, fosforu.

Jáhly jsou jedinou zásaditou obilovinou a proto jsou vhodné při žaludečních obtížích. Neobsahují lepek, jsou vhodné pro bezlepkovou dietu.

Ve východní medicíně se jáhel využívá při léčbě sleziny a slinivky břišní. Jsou velmi vhodné pro diabetiky.




Zdroj jáhelník
 

Špenátové těstovinky

Suroviny:

těstoviny (nejlépe Panzani Express), špenát (granulovaný sekaný od Nowaco), olej (olivový), cibule, česnek, mušk. oříšek, kapku citronu, sůl, pepř, smetana na vaření Rama Cremefine.


Postup:

Na olejovém filtru (nejlépe nastříkaném ve spreji) jemně zesklovatíme cibulku, nakrájenou na kostičky, poté přidáme česnek (nasekaný), který necháme jemně provonět (přibližně jednu minutku) za stálého míchání. Přidáme špenát, sůl, pepř, špetku muškátového oříšku (nebo květu), zakápneme citronem, necháme prohřát, můžeme jemně podlít vodou, opět  přivedeme k varu a pak  přidáme smetanu. Smetany dáme jen tolik, aby byl špenát jemně krémový.

Uvaříme těstoviny a smícháme se špenátem.


Tip: před dokončením špenátu přidáme jednu plechovku tmavých fazolí bez nálevu. Fazole nám nahradí bílkoviny, které nemáme v tomto pokrmu ve formě masa.



Zdroj špenát.těstovinky
 

Rychlé vyhledávání v receptech:



Často hledané recepty a články: